Consultants met ervaring in Life Sciences en chemie. Wij zorgen voor kwaliteit, flexibiliteit en resultaatgericht projectwerk.

Terms & Conditions

Algemene voorwaarden Werving & Selectie

Artikel 1 : Toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, opdrachten en overeenkomsten m.b.t. werving & selectie van personeel door Select Human Resources n.v.

Artikel 2 : Deontologie

Als erkend werving en selectie kantoor handelt Select Human Resources in overeenstemming met de wettelijke voorschriften van toepassing op de werving en selectie kantoren en in overeenstemming met de wet betreffende de bescherming op de privacy.

Artikel 3 : Vrijblijvende offertes

Alle offertes en aanbiedingen van Select Human Resources zijn vrijblijvend. Aan de offerte of aanbieding kan op generlei wijze enig recht worden ontleend indien de kandidaat waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is

Artikel 4 : Informatieverstrekking en zorgvuldigheid

  1. De opdrachtgever is gehouden Select Human Resources tijdig alle informatie te verstrekken welke redelijkerwijze in verband met de bemiddeling van belang kan zijn.

  2. De opdrachtgever is gehouden om op correcte en zorgvuldige wijze om te gaan met de kandidaat die door Select Human Resources is voorgedragen, en met de bij deze voordracht verstrekte informatie. Dit houdt tevens in dat de opdrachtgever is gehouden aan Select Human Resources binnen een redelijke termijn nadat het kennismakingsgesprek heeft plaatsgevonden daarvan een verslag te vestrekken.

Artikel 5 : Aansprakelijkheid

  1. Select Human Resources is slechts verbonden door een inspanningsverbintenis voor de totstandkoming van de overeenkomsten. Om die reden kan geen garantie worden gegeven omtrent het resultaat van de opdracht.

  2. De opdrachtgever is gehouden om voor het aangaan van een arbeidsovereenkomst met de kandidaat zich zelfstandig een oordeel te vormen over de geschiktheid van de kandidaat. Select Human Resources zal voorafgaandelijk en tijdens de selectie alle zorgvuldigheid in acht nemen, maar dit ontslaat de opdrachtgever niet van zijn onderzoeksplicht. Select Human Resources is niet aansprakelijk als blijkt dat de kandidaat niet voldoet aan de verwachtingen van de opdrachtgever, tenzij Select Human Resources aantoonbaar nalatig is geweest bij de werving en selectie. Eventuele aansprakelijkheid is in dat geval beperkt tot maximaal de voor die opdracht ontvangen vergoeding.

  3. Select Human Resources is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en verliezen veroorzaakt door kandidaten die via Select Human Resources bemiddeld zijn.

  4. De opdrachtgever vrijwaart Select Human Resources tegen schade en aansprakelijkheid jegens derden.

Artikel 6 : Non-wervingsbeding

Select Human Resources zal gedurende een periode van 12 maanden na de totstandkoming van een wervingsovereenkomst zich ervan onthouden werknemer(s) van de opdrachtgever te benaderen met de intentie deze werknemer(s) te bemiddelen naar een andere werkgever, tenzij de werknemer hiertoe zelf het initiatief neemt door aantoonbaar kenbaar te maken een functie elders te willen aanvaarden.

Artikel 7 : Geheimhouding

Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.

Artikel 8 : Concurrentiebeding

  1. Indien de opdrachtgever een door Select Human Resources aangedragen kandidaat afwijst of de kandidaat een aanbod van de opdrachtgever afwijst en binnen 12 maanden na de eerste voorstellingen van de kandidaat door Select HR aan de opdrachtgever alsnog een arbeidsovereenkomst tussen de opdrachtgever en kandidaat tot stand komt, dan is betreffende opdrachtgever alsnog gehouden tot betaling van de bemiddelingsfee.

  2. Het is de opdrachtgever verboden op enigerlei wijze gegevens over kandidaten aan derden door te geven of kandidaten aan derden voor te stellen. Indien de opdrachtgever dit verbod overtreedt, is hij gehouden tot betaling van een forfaitaire schadevergoeding gelijk aan 20% van het bruto jaarsalaris van de kandidaat.

Dit artikel is reeds van toepassing vanaf het eerste contact tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer, zelfs voor de daadwerkelijke start van de opdracht.

Dit artikel is eveneens van toepassing op alle kandidaten die worden voorgedragen door Select Human Resources.

Artikel 9 : Betaling en additionele kosten

  1. De facturen van Select Human Resources zijn betaalbaar bij ontvangst, netto en zonder disconto. Bij betaling anders dan door cash, overschrijving, domiciliëring of cheque, zijn de kosten van inning ten laste van de opdrachtgever. Bij gebrek aan betaling bij ontvangst van de factuur is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest van 0,85% per maand verschuldigd. Bovendien zal na schriftelijke ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn ten belope van 15% op de verschuldigde sommen, met een minimum van 125€. De wissels van Select HR kunnen deze regeling niet veranderen en scheppen geen enkele schuldhernieuwing. De kandidaat is niet gemachtigd om facturen te innen.
    Indien de opdrachtgever zijn wettelijke verplichtingen of de contractuele (i.e. bijzondere en algemene) voorwaarden niet nakomt, alsmede in geval van wanbetaling, heeft Select HR het recht, zonder aangesproken te kunnen worden tot betaling van enige schadevergoeding, de lopende overeenkomsten als ontbonden te beschouwen. De opdrachtgever zal Select HR integraal vrijwaren voor alle nadelige gevolgen die Select HR in dit verband zou kunnen lijden.
    Alle klachten betreffende facturen moeten Select HR binnen de acht kalenderdagen na de factuurdatum per gemotiveerd aangetekend schrijven bereiken. Na deze termijn is iedere klacht onontvankelijk.

  2. Wanneer tijdens de uitvoering van het contract, op vraag van de opdrachtgever, het voorwerp van de prestaties zou worden gewijzigd ( of wanneer het profiel van de kandidaat zou worden gewijzigd), zal de oorspronkelijke prijs worden vermeerderd in overeenstemming met het extra gevraagde werk. Wanneer de opdrachtgever extra diensten vraagt die niet in de overeenkomst zijn beschreven, zullen deze het voorwerp uitmaken van een aanhangsel, met aparte facturatie.

Artikel 10 : Gegevensbescherming

Beide partijen zullen in het kader van de overeengekomen diensten elks afzonderlijk voldoen aan de van toepassing zijnde wetgeving op het gebied van privacy en gegevensbescherming. Overeenkomstig vigerende wetgeving is elke partij verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens van kandidaten, sollicitanten, tijdelijke werknemers, vaste werknemers, contactpersonen en andere betrokkenen in het kader van actuele of toekomstige overeenkomsten.
Partijen komen overeen dat persoonsgegevens uitgewisseld kunnen worden. Elke partij is verantwoordelijk voor het feit dat persoonsgegevens enkel worden doorgegeven indien hiertoe het recht bestaat en eventueel de hiervoor vereiste toestemming van de betrokkene werd verkregen.

De opdrachtgever ageert als verwerkingsverantwoordelijke en verbindt zich ertoe alle verplichtingen met betrekking tot de bescherming van de persoonsgegevens na te leven. De opdrachtgever garandeert o.m. passende technische en organisatorische maatregelen te nemen, opdat de verwerking van de persoonsgegevens aan de vereisten van de wetgeving voldoet en de bescherming van de rechten van de betrokkene is gewaarborgd.

De opdrachtgever staat er voor in dat de tot het verwerken van de persoonsgegevens gemachtigde personen zich ertoe verbinden de vertrouwelijkheid in acht te nemen, dan wel zijn gebonden door een passende wettelijke verplichting van vertrouwelijkheid.

De opdrachtgever verwijdert onmiddellijk alle persoonsgegevens van een door ons voorgestelde kandidaat indien de opdrachtgever beslist om deze kandidaat niet te weerhouden. Verder dient de opdrachtgever na afloop van diensten alle persoonsgegevens te wissen of deze terug te bezorgen, en bestaande kopieën te verwijderen, tenzij opslag van de persoonsgegevens Unierechtelijk of lidstaatrechtelijk is verplicht.

Artikel 11 : Annulatie overeenkomst

Bij eenzijdige verbreking van het contract is de opdrachtgever op grond van artikel 1226 e.v. van het Burgerlijk Wetboek aan Select HR een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd die overeenstemt met de som van de facturen die Select HR zou opgemaakt hebben indien het contract wel volledig werd uitgevoerd. Dit geldt evenzeer in geval van nietigheid van het contract tussen de opdrachtgever en Select HR tengevolge van niet-naleving door de opdrachtgever van wettelijke verplichtingen of tengevolge van foutieve inlichtingen door de opdrachtgever verstrekt bij het sluiten van het contract. Select HR heeft het recht een hogere schadevergoeding te eisen op voorwaarde dat zij de omvang van de schade kan bewijzen.

Dit is niet meer mogelijk wanneer de opdrachtgever op voldoende wijze kan bewijzen dat Select HR aantoonbaar nalatig is geweest bij de uitoefening van de opdracht.

Artikel 12: Geen afwijking van de algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden mogen geen enkele doorhaling bevatten en hebben voorrang op alle andere. Een verwijzing door de opdrachtgever naar zijn eigen algemene voorwaarden sorteert geen effect. Een afwijking op de algemene voorwaarden is slechts mogelijk indien deze schriftelijk worden overeengekomen.

Artikel 13 : Toepasselijk recht

Elk geschil betreffende de geldigheid, uitlegging en uitvoering van deze contractuele (i.e. bijzondere en algemene) voorwaarden wordt uitsluitend beslecht door de rechtbanken van de maatschappelijke zetel van Select HR. Select HR heeft echter eveneens het recht om te dagvaarden voor de rechtbank die bevoegd zou zijn volgens het gemene recht.

Algemene voorwaarden Uitzendarbeid

Artikel 1.

Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld overeenkomstig de van kracht zijnde wetgeving, nl. de Wet van 24 juli 1987 betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers, inclusief de van toepassing zijnde CAO’s van de Nationale Arbeidsraad en het Paritair Comité voor Uitzendarbeid, evenals de Wet van 14 juli 1991 betreffende handelspraktijken.

Artikel 2.

De uitzendkrachten worden ter beschikking gesteld onder de bijzondere voorwaarden bij de aanvraag overeengekomen en onder de hierna bepaalde algemene voorwaarden, die integraal deel uitmaken van de overeenkomst gesloten tussen de gebruiker en Select Human Resources en die zijn opgesteld overeenkomstig de Wet van 24 juli 1987. Elke afwijking op deze algemene voorwaarden moet schriftelijk worden overeengekomen.

Artikel 3.

Deze algemene voorwaarden – en in het bijzonder artikel 24 – gelden eveneens van zodra de gebruiker een aanvraag toevertrouwt aan Select Human Resources en Select Human Resources kandidaten voorstelt aan de gebruiker.

Artikel 4.

Overeenkomstig CAO 38 quater van 14 juli 1999 mag Select Human Resources de kandidaten niet op discriminatoire wijze behandelen; bijgevolg mag de gebruiker in zijn aanvraag alleen functierelevante criteria formuleren.

Artikel 5.

De gebruiker verbindt zich ertoe bij aanvang en tijdens de duur van het contract alle noodzakelijke informatie en bovendien elke wijziging onverwijld en bij voorkeur schriftelijk te communiceren aan Select Human Resources. De gebruiker is als enige aansprakelijk voor de gevolgen voortvloeiend uit het niet (tijdig), onvoldoende of foutief doorgeven van deze informatie. Alle rechtzettingen en/of kosten hierdoor veroorzaakt geven aanleiding tot bijkomende facturatie aan de gebruiker.

Artikel 6.

Indien de beroepskwalificaties van een uitzendkracht niet overeenstemmen met de wensen van de gebruiker, moet de gebruiker Select Human Resources hiervan binnen de vier eerste werkuren op de hoogte brengen.

Artikel 7.

De gebruiker is verantwoordelijk voor het verkrijgen van de vergunningen vereist door de wet.

Artikel 8.

 

De gebruiker draagt de aansprakelijkheid voor de correcte toepassing van motieven en termijnen voor uitzendarbeid; in het kader van die motieven zorgt hij, in de door de wet voorziene gevallen, voor de nodige toelatingen en mededelingen i.v.m. het tewerkstellen van uitzendkrachten.

 

Artikel 9.

Select Human Resources is in geen geval aansprakelijk voor de gevolgen van de afwezigheid en/of laattijdige aanwezigheid van haar uitzendkrachten. De gebruiker brengt Select Human Resources hier onmiddellijk van op de hoogte.

Artikel 10.

De gebruiker kan geen beroep doen op de diensten van Select Human Resources in geval van tijdelijke werkloosheid, staking of lock-out in zijn onderneming. In voorkomende gevallen moet de gebruiker Select Human Resources hiervan onmiddellijk en schriftelijk op de hoogte brengen. Het verplicht terugtrekken van de uitzendkrachten in deze gevallen geeft geen aanleiding tot het betalen van een schadevergoeding door Select Human Resources aan de gebruiker.

Artikel 11.

Tijdens de duur van de tewerkstelling van de uitzendkracht bij de gebruiker staat, overeenkomstig artikel 19 van de Wet van 24 juli 1987, de gebruiker in voor de toepassing van de bepalingen van de wet inzake reglementering en bescherming van de arbeid die op de plaats van de tewerkstelling gelden. Hieruit volgt dat de gebruiker de uitzendkrachten op gelijke voet moet behandelen als zijn vast personeel, onder meer wat betreft arbeidstijd, arbeidsduurvermindering, compensaties, pauzes, feestdagen, zondagwerk, nachtarbeid, welzijn van de uitzendkracht op het werk, enz.

Artikel 12.

Select Human Resources gaat een inspanningsverbintenis aan en geeft derhalve geen garanties omtrent de resultaten van haar opdracht.

Artikel 13.

De burgerlijke aansprakelijkheid, voorzien in artikel 1384 lid 3 van het Burgerlijk Wetboek berust bij de gebruiker. Deze is bijgevolg als enige aansprakelijk voor alle door de uitzendkracht aan derden berokkende schade. De voorziening van een clausule uitzendarbeid in de verzekering burgerlijke aansprakelijkheid van de gebruiker wordt aanbevolen. Select Human Resources is evenmin aansprakelijk voor de schade die de uitzendkracht aan de gebruiker berokkent tijdens en naar aanleiding van zijn tewerkstelling bij de gebruiker. Select Human Resources is niet aansprakelijk voor directe schade, en evenmin voor winstderving, gemiste besparingen, uitwijk- of vervangingskosten of enige indirecte of gevolgschade. De aansprakelijkheid van Select Human Resources is eveneens niet betrokken in geval van beschadiging, verlies, diefstal of verdwijning van materiaal, geld of goederen aan de uitzendkracht toevertrouwd. M.b.t. de selectie kan de aansprakelijkheid van Select Human Resources nooit worden ingeroepen indien de gebruiker zelf de selectie van de uitzendkrachten uitvoert. Select Human Resources is ook niet aansprakelijk voor de leningen of voorschotten, in natura of baar geld, die eventueel door de gebruiker aan de uitzendkracht werden toegestaan. Bovendien zal het terugvorderen van kosten, voortvloeiend uit het gebruik van onder meer telefoon voor privé-doeleinden, maaltijden gebruikt in het bedrijfsrestaurant, geoorloofde aankopen enz. zonder de bemiddeling van Select Human Resources gebeuren.

Artikel 14.

Overeenkomstig artikel 10 van de Wet van 24 juli 1987 hebben de uitzendkrachten recht op hetzelfde brutoloon, inclusief indexaties en conventionele verhogingen, premies, maaltijdcheques, voordelen in natura en andere looncomponenten alsof ze door de gebruiker in vaste dienst zouden worden genomen. Op basis van artikel 5 van deze algemene voorwaarden dient de gebruiker deze loongegevens mee te delen aan Select Human Resources. De gebruiker is als enige aansprakelijk voor de gevolgen voortvloeiend uit het niet (tijdig), onvolledig of foutief doorgeven van deze informatie. Alle rechtzettingen en/of kosten hierdoor veroorzaakt geven aanleiding tot bijkomende facturatie aan de gebruiker.

Artikel 15.

De uitzendkracht geniet hetzelfde niveau van bescherming als de andere werknemers van de onderneming van de gebruiker voor wat betreft de arbeidsveiligheid en hygiëne. De uitzendkracht mag slechts die werkzaamheden uitvoeren zoals vermeld op de werkpostfiche, of, indien geen werkpostfiche vereist is, die worden vermeld in de bijzondere commerciële voorwaarden, meer bepaald in de beschrijving van de werkpost, de vereiste beroepskwalificatie en het resultaat van de risico-evaluatie. Overeenkomstig het Koninklijk Besluit van 19 februari 1997 dient de gebruiker, in de voorziene gevallen, de werkpostfiche in te vullen en, voor de ter beschikking stelling van de uitzendkracht, aan Select Human Resources over te maken. Bij het opstellen van deze werkpostfiche heeft de gebruiker het advies ingewonnen van zijn preventiedienst en arbeidsgeneesheer. De gebruiker draagt (conform artikel 5, § 3, 4° van het Koninklijk Besluit van 19 februari 1997) de eindverantwoordelijkheid voor het ter beschikking stellen van de werkkledij en de persoonlijke beschermingsmiddelen, evenals voor de reiniging, de herstelling en het behoud in normale gebruiksklare staat ervan, zelfs indien een afwijkende commerciële overeenkomst over de levering hiervan met Select Human Resources werd afgesloten.

Artikel 16.

Behoudens schriftelijk en voorafgaand akkoord van Select Human Resources, mag (i) de gebruiker de uitzendkracht geen andere taak toevertrouwen dan die waarvoor hij ter beschikking wordt gesteld; meer bepaald mag hij hem geen enkele behandeling van machines, uitrusting, vehikels, goederen, transport of inning van valuta toevertrouwen; en (ii) mag de uitzendkracht enkel normale opdrachten uitvoeren, met uitsluiting van alle opdrachten beschermd door een bijzondere wetgeving, zoals ongezonde en gevaarlijke opdrachten, boven- of ondergronds.

Artikel 17.

In geval van arbeidsongeval van een uitzendkracht zal de gebruiker, na alle dringende maatregelen te hebben getroffen, onmiddellijk Select Human Resources verwittigen, en alle nodige informatie verschaffen voor het opstellen van de ongevalaangifte. Bij uitstel of verzuim hiervan kan de gebruiker rechtstreeks aansprakelijk worden gesteld.

Artikel 18.

De gebruiker is als enige verantworodelijk voor het terugsturen van het ondertekend klantencontract en (het toezicht op) het terugsturen van de ingevulde en ondertekende prestatiestaten. Bij gebreke hiervan zal de gebruiker de niet-ondertekening niet ten nadele van Select Human Resources kunnen inroepen en zal Select Human Resources de werkelijk door de uitzendkracht verrichte prestaties, met als minimum de door de gebruiker aangevraagde prestaties, factureren aan de gebruiker.

Artikel 19.

Door de prestatiestaat te ondertekenen, bevestigt de gebruiker de juistheid van de aangegeven prestaties en de uitvoering van de werkzaamheden verricht door de uitzendkracht. Deze ondertekening zal onverwijld gebeuren na afloop van de prestaties, beschreven op de betreffende prestatiestaat, opdat de gebruiker een vlotte en correcte afhandeling van de loonbetaling door Select Human Resources geenszins in de weg zou staan. De gebruiker zal de geldigheid van de ondertekening door zijn aangestelden of mandatarissen niet betwisten. Bij automatische prestatieverwerking gaat de gebruiker steeds akkoord met de prestatiegegevens zoals deze op geautomatiseerde of elektronische wijze worden doorgegeven aan Select Interim, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Alleen de gebruiker is aansprakelijk bij fouten in de geautomatiseerde verzending.

Artikel 20.

De facturatie gebeurt op basis van de vermeldingen aangebracht op de bovenvermelde prestatiestaten of op elektronische wijze doorgegeven door de gebruiker, en het oorspronkelijk overeengekomen facturatiepercentage. In voorkomend geval is een herziening mogelijk tot 80% onder verwijzing naar de parameters die de werkelijke kost weergeven. Iedere parameter is enkel van toepassing op het deel van de prijs dat overeenstemt met de betrokken kost. Het uiteindelijke bedrag wordt verhoogd met de toepasselijke BTW.

Voor zover niet anders werd bedongen, zal het oorspronkelijk overeengekomen facturatiepercentage voor bijzondere prestaties (zoals overuren, ploegwerk, nachtarbeid, zon-en feestdagen, enz.) worden vermenigvuldigd met dezelfde coëfficiënt als deze toegepast op het basisloon van de uitzendkracht die het werk verricht.

Werkonderbrekingen voor pauzes, maaltijden, enz., alsook de vrije uren die normaal door de gebruiker aan zijn vast personeel worden uitbetaald (zoals brugdagen) worden aanzien als werkuren en als dusdanig gefactureerd.
Elk kwartier dat wordt aangevat, wordt volledig aangerekend. Per dag zal steeds een minimum van vier uur worden aangerekend aan de gebruiker.

Artikel 21.

Alle klachten betreffende facturen moeten Select Human Resources binnen de acht kalenderdagen na de factuurdatum per gemotiveerd aangetekend schrijven bereiken. Na deze termijn is iedere klacht onontvankelijk.

Artikel 22.

De facturen van Select Human Resources zijn betaalbaar bij ontvangst, netto en zonder disconto. Bij betaling anders dan door cash, overschrijving, domiciliëring of cheque, zijn de kosten van inning ten laste van de gebruiker. Bij gebrek aan betaling bij ontvangst van de factuur of op de overeengekomen vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een interest van 0,85% per maand verschuldigd en bovendien zal na schriftelijke ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn ten belope van 15% op de verschuldigde sommen, met een minimum van 125 EUR per factuur. De wissels van Select Human Resources kunnen deze regeling niet veranderen en scheppen geen enkele schuldhernieuwing. De uitzendkracht is niet gemachtigd om facturen te innen.

Artikel 23.

Indien de gebruiker zijn wettelijke verplichtingen of de contractuele (i.e. bijzondere en algemene) voorwaarden niet nakomt, alsmede in geval van wanbetaling worden alle faturen van Select Human Resources onmiddellijk opeisbaar en heeft Select Human Resources het recht, zonder aangesproken te kunnen worden tot betaling van enige schadevergoeding, alle lopende overeenkomsten als ontbonden te beschouwen en haar uitzendkrachten onmiddellijk terug te trekken. De gebruiker zal Select Human Resources integraal vrijwaren voor alle nadelige gevolgen die Select Human Resources in dit verband zou kunnen lijden.

Artikel 24.

Bij voortijdige afwerving van een uitzendkracht ter beschikking gesteld door Select Human Resources, moet de gebruiker aan Select Human Resources een forfaitaire schadevergoeding betalen gelijk aan 20% van het bruto-jaarloon van de betrokken uitzendkracht. De hoogte van dit bedrag is gebaseerd op het onderling akkoord tussen de gebruiker en Select Human Resources dat de schade geleden door Select Human Resources onder meer bestaat uit de kosten die de gebruiker zou moeten besteden aan de prospectie, selectie en screening van een werknemer met dezelfde kwalificaties, en uit de gederfde winst, en op het feit dat deze schade kan worden begroot op het forfaitair bedrag. Select Human Resources heeft het recht een hogere schadevergoeding te eisen op voorwaarde dat zij de omvang van de schade kan bewijzen. De gebruiker verbindt zich ertoe Select Human Resources op voorhand op de hoogte te brengen van zijn voornemen om met de uitzendkracht een arbeidsverhouding aan te gaan, of om de uitzendkracht op een andere manier, direct of indirect, in te schakelen bij hem of bij een met hem verbonden onderneming.

Artikel 25.

Beide partijen zullen in het kader van de overeengekomen diensten elks afzonderlijk voldoen aan de van toepassing zijnde wetgeving op het gebied van privacy en gegevensbescherming. Overeenkomstig vigerende wetgeving is elke partij verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens van kandidaten, sollicitanten, tijdelijke werknemers, vaste werknemers, contactpersonen en andere betrokkenen in het kader van actuele of toekomstige overeenkomsten.
Partijen komen overeen dat persoonsgegevens uitgewisseld kunnen worden. Elke partij is verantwoordelijk voor het feit dat persoonsgegevens enkel worden doorgegeven indien hiertoe het recht bestaat en eventueel de hiervoor vereiste toestemming van de betrokkene werd verkregen.

De gebruiker ageert als verwerkingsverantwoordelijke en verbindt zich ertoe alle verplichtingen met betrekking tot de bescherming van de persoonsgegevens na te leven. De gebruiker garandeert o.m. passende technische en organisatorische maatregelen te nemen, opdat de verwerking van de persoonsgegevens aan de vereisten van de wetgeving voldoet en de bescherming van de rechten van de betrokkene is gewaarborgd.
De gebruiker staat er voor in dat de tot het verwerken van de persoonsgegevens gemachtigde personen zich ertoe verbinden de vertrouwelijkheid in acht te nemen, dan wel zijn gebonden door een passende wettelijke verplichting van vertrouwelijkheid.
De gebruiker verwijdert onmiddellijk alle persoonsgegevens van een door ons voorgestelde kandidaat indien de gebruiker beslist om deze kandidaat niet te weerhouden. Verder dient de gebruiker na afloop van diensten alle persoonsgegevens te wissen of deze terug te bezorgen, en bestaande kopieën te verwijderen, tenzij opslag van de persoonsgegevens Unierechtelijk of lidstaatrechtelijk is verplicht.

Artikel 26.

Bij eenzijdige verbreking van het contract, zonder voortijdige afwerving, is de gebruiker op grond van artikel 1226 e.v. van het Burgerlijk Wetboek aan Select Human Resources een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd die overeenstemt met de som van de facturen die Select Human Resources zou hebben opgemaakt indien het contract wel volledig werd uitgevoerd, met een minimum van 125 EUR per kalenderdag. Dit geldt evenzeer in geval van nietigheid van het contract tussen de gebruiker en Select Human Resources tengevolge van de niet-naleving door de gebruiker van wettelijke verplichtingen of tengevolge van foutieve inlichtingen door de gebruiker verstrekt bij het sluiten van het contract. Select Human Resources heeft het recht een hogere schadevergoeding te eisen op voorwaarde dat zij de omvang van de schade kan bewijzen.

Artikel 27.

Deze algemene voorwaarden mogen geen enkele doorhaling bevatten en hebben voorrang op alle andere. Een verwijzing door de gebruiker naar zijn eigen algemene voorwaarden sorteert geen effect. Een afwijking op de algemene voorwaarden is slechts mogelijk indien deze schriftelijk wordt overeengekomen.

Artikel 28.

De overeenkomsten tussen de gebruiker en Select Human Resources, hun interpretatie en de uitvoering ervan worden beheerst door het Belgisch recht.

Artikel 29.

Elk geschil zal uitsluitend beslecht worden door de rechtbanken van Antwerpen. Select Human Resources heeft echter eveneens het recht om te dagvaarden voor de rechtbank die bevoegd zou zijn volgens het gemeen recht.

Algemene voorwaarden coaching en assessments

Artikel 1 : Toepassingsgebied

Onze activiteiten worden beheerst door de algemene voorwaarden die hieronder beschreven worden. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, voorstellen en op de afgesloten contracten.

Het voorwerp van onze diensten is beperkt tot het werk beschreven in de aanbiedingen ondertekend door beide partijen.

Artikel 2 : Deontologie

In de hoedanigheid van erkend rekruterings- en selectiebureau treedt Select HR op conform de wettelijke reglementeringen met betrekking tot rekruterings- en selectieagentschappen en conform de wetgeving betreffende de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Artikel 3: Aanbiedingen zonder engagement

Aanbiedingen opgesteld door Select Human Resources zijn vrijblijvend. Select Human Resources is enkel gebonden door een aanbieding als de aanvaarding van de klant overgemaakt wordt aan Select Human Resources zonder voorbehoud of zonder wijziging.

Artikel 4: De vereiste info verschaffen

De klant verbindt zich ertoe op een volledige, passende en stipte manier alle gegevens door te geven waarvan Select Human Resources van mening is dat deze nodig zijn of waarvan de klant verondersteld wordt te weten dat deze nodig zijn voor het vervullen van het contract.

Artikel 5: Vertrouwelijkheid

Zowel de klant als Select Human Resources nv/SA verbinden zich ertoe om de informatie die ingewonnen wordt tijdens de samenwerking strikt vertrouwelijk te behandelen, en dit in het bijzonder betreffende de conceptuele voorstellen en de werkwijzen.

Wat de kandidaten betreft, krijgt de klant enkel de informatie waarvoor de kandidaat zijn akkoord gegeven heeft. In het kader van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer is het de klant verboden om aan derden informatie over te dragen die verkregen werd van Select Human Resources betreffende de kandidaten. De vertrouwelijkheidsclausule blijft van toepassing na afloop van de opdracht.

Artikel 6: Exclusiviteit

De klant verbindt zich ertoe, in het kader van de afgesloten overeenkomst en dit gedurende de volledige duur van deze, geen beroep te doen op diensten van derden voor prestaties die hetzelfde doel nastreven. Ingeval deze clausule niet wordt nageleefd, behoudt Select Human Resources nv/SA zich het recht voor een einde te stellen aan het project met onmiddellijke ingang en het saldo van het overeengekomen bedrag aan te rekenen als schadevergoeding.

Artikel 7: Verantwoordelijkheid

Select Human Resources verbindt zich enkel tot een verplichting van middelen voor de uitvoering van het contract. Om die reden mag geen enkele garantie gegeven worden betreffende het resultaat van de opdracht.

Select Human Resources is niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door het feit dat Select Human Resources zich gebaseerd heeft op onvolledige of foute informatie die de klant hem overgemaakt heeft. Dit kan enkel als deze onnauwkeurigheden gekend hadden moeten zijn.

Select Human Resources is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het gedrag van de klant of van de coachee. De klant of de coachee zijn volledig verantwoordelijk voor hun beslissingen genomen voor de uitvoering van het contract en voor de gevolgen ervan.

Artikel 8: Betaling en bijkomende kosten

  1. De facturen van Select HR zijn te betalen bij ontvangst, netto en zonder korting. In geval van een betaling die anders uitgevoerd wordt dan in liquiditeiten, per overschrijving, domiciliëring of cheque, zullen de inningskosten ten laste van de klant zijn. In geval van niet-betaling bij ontvangst van de facturen of op de overeengekomen vervaldag, zal van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest van 0,85 % per maand verschuldigd zijn en een forfaitaire schadevergoeding die 15% van de factuurbedragen bedraagt, met een minimum van 125 € per factuur. De wisselbrieven van Select HR kunnen dit reglement niet wijzigen en brengen geen schuldvernieuwing met zich mee. De kandidaat is niet bevoegd om het bedrag van de facturen te innen.
    Als de klant zijn wettelijke verplichtingen of de contractuele voorwaarden niet naleeft (bijzondere of algemene), alsook in geval van niet-betaling, worden alle facturen van Select HR onmiddellijk opeisbaar en zal Select HR het recht hebben om alle lopende contracten als ontbonden te beschouwen , zonder gehouden te zijn aan de betaling van de minste schadevergoeding. De klant zal Select HR integraal behoeden voor alle schadelijke gevolgen die hij zou kunnen oplopen in deze context.
    Alle klachten betreffende de facturen moeten aankomen bij Select HR per behoorlijk gemotiveerde aangetekende brief binnen de acht kalenderdagen volgend op de factuurdatum. Na deze termijn zal geen enkele klacht nog ontvankelijk worden verklaard.

  2. Gesteld dat, tijdens de uitvoering van het contract, op vraag van de klant , het voorwerp van de uitvoering van diensten kwam te wijzigen (of wanneer, in geval van rekrutering en selectie, het profiel van de gezochte kandidaat aangepast wordt), dan wordt de aanvankelijke prijs vermeerderd overeenkomstig het vereiste bijkomende werk).
    Indien de klant bijkomende diensten vraagt, die niet in de overeenkomst staan beschreven, zullen deze het voorwerp van een bijlage vormen.

Artikel 9: Ontbindingsclausule

In geval van een eenzijdige verbreking van het contract zal de klant , krachtens artikel 1126 e.v. van het Burgerlijk Wetboek, een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn aan Select HR die overeenkomt met de som van de facturen die Select HR zou hebben opgesteld als het contract zou gelopen hebben tot zijn normale termijn, met een minimum van 125 € per kalenderdag. Deze bepaling geldt ook in geval van nietigheid van het contract dat werd afgesloten tussen de klant en Select HR ten gevolge van het niet-naleven door de klant van de wettelijke verplichtingen of ten gevolge van foute informatie verschaft door de klant bij het afsluiten van het contract. Select HR zal gemachtigd zijn een schadevergoeding te eisen die hoger is vanaf het ogenblik dat hij in staat zal zijn de exacte omvang van de schade vast te stellen. Deze bepaling is niet meer mogelijk wanneer de klant in staat is te bewijzen dat Select HR duidelijk nalatig geweest is bij de vervulling van het contract

Artikel 10 : Gegevensbescherming

Beide partijen zullen in het kader van de overeengekomen diensten elks afzonderlijk voldoen aan de van toepassing zijnde wetgeving op het gebied van privacy en gegevensbescherming. Overeenkomstig vigerende wetgeving is elke partij verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens van betrokkenen in het kader van actuele of toekomstige overeenkomsten.

Partijen komen overeen dat persoonsgegevens uitgewisseld kunnen worden. Elke partij is verantwoordelijk voor het feit dat persoonsgegevens enkel worden doorgegeven indien hiertoe het recht bestaat en eventueel de hiervoor vereiste toestemming van de betrokkene werd verkregen.

De klant ageert als verwerkingsverantwoordelijke en verbindt zich ertoe alle verplichtingen met betrekking tot de bescherming van de persoonsgegevens na te leven. De klant garandeert o.m. passende technische en organisatorische maatregelen te nemen, opdat de verwerking van de persoonsgegevens aan de vereisten van de wetgeving voldoet en de bescherming van de rechten van de betrokkene is gewaarborgd.

De klant staat er voor in dat de tot het verwerken van de persoonsgegevens gemachtigde personen zich ertoe verbinden de vertrouwelijkheid in acht te nemen, dan wel zijn gebonden door een passende wettelijke verplichting van vertrouwelijkheid.

De klant dient na afloop van diensten alle persoonsgegevens te wissen of deze terug te bezorgen, en bestaande kopieën te verwijderen, tenzij opslag van de persoonsgegevens Unierechtelijk of lidstaatrechtelijk is verplicht.

Artikel 11: Auteursrecht

Alle gegevens verschaft door Select HR, zoals de rapporten, meningen, testen, modellen, oefenmateriaal, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software, enz. zijn enkel bestemd om gebruikt te worden voor eigen rekening van de klant. De klant heeft het recht niet om de hierboven genoemde gegevens te vermenigvuldigen, te publiceren of aan derden door te sturen zonder de schriftelijke toestemming van Select HR.

Artikel 12: Geen afwijking van de algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden mogen geen enkele doorhaling vertonen en primeren op alle andere. Het verwijzen door de klant naar zijn eigen algemene voorwaarden heeft geen effect. Een afwijking op deze algemene voorwaarden is enkel mogelijk als deze het voorwerp vormt van een schriftelijke overeenkomst.

Artikel 13 : Toepasselijk recht en toewijzing van bevoegdheid

De overeenkomsten afgesloten tussen de klant en Select HR, hun interpretatie en de uitvoering ervan worden beheerst door het Belgisch recht.

Elk geschil valt onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen. Select HR zal in elk geval bevoegd zijn om in rechte op te treden voor de rechtbank die bevoegd wordt geacht krachtens het gemeen recht.

Algemene voorwaarden projectsourcingsovereenkomsten

Artikel 1 : Toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, opdrachten en overeenkomsten m.b.t. uitvoering van diensten door het projectteam van de Aannemer.

Artikel 2 : Deontologie

Als erkend projectsourcing bureau handelt de Aannemer in overeenstemming met de wettelijke voorschriften van toepassing op de projectsourcing kantoren (gedragscode Federgon) en in overeenstemming met de wet betreffende de bescherming op de privacy.

Artikel 3 : Vrijblijvende offertes

Alle offertes en aanbiedingen van de Aannemer zijn vrijblijvend. Aan de offerte of aanbieding kan op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het projectteam waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft ondertussen niet meer beschikbaar is.

Artikel 4 : Informatieverstrekking en zorgvuldigheid

  1. De Opdrachtgever is gehouden de Aannemer tijdig alle informatie te verstrekken welke redelijkerwijze in verband met de dienstverlening van belang kan zijn.
  2. De Opdrachtgever is gehouden om op correcte en zorgvuldige wijze om te gaan met het projectteam dat door de Aannemer is voorgedragen om de dienst uit te voeren, en met de bij deze voordracht verstrekte informatie. Dit houdt tevens in dat de Opdrachtgever gehouden is aan de Aannemer binnen een redelijke termijn nadat het kennismakingsgesprek heeft plaatsgevonden daarvan een verslag van dit gesprek te verstrekken.

Artikel 5 : Aansprakelijkheid

  1. De verbintenissen die de Aannemer aangaat zijn middelenverbintenissen. De aansprakelijkheid van de Aannemer is strikt beperkt tot de hem toevertrouwde diensten of projecten. Hij is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van vergissingen, fouten of vergetelheden van de Opdrachtgever in de aan de Aannemer toevertrouwde Opdracht, noch voor fouten, schade of verliezen door de Opdrachtgever, door de Uitvoerder of door een derde. De Opdrachtgever vrijwaart de Aannemer en de Uitvoerder(s) tegen schade en aansprakelijkheid jegens derden.
  2. Indien en voor zover de Aannemer toch op enigerlei wijze aansprakelijk zou zijn, dan is de aansprakelijkheid voor indirecte schade in elk geval uitgesloten. Iedere eventuele aansprakelijkheid is bovendien beperkt tot het forfaitaire bedrag van de individuele Opdracht. Verder zal de aansprakelijkheid van de Aannemer hoe dan ook nooit meer bedragen dan hetgeen door de verzekeraar van de Aannemer wordt vergoed.
  3. De Opdrachtgever is volledig verantwoordelijk ten overstaan van de Aannemer voor iedere schade aan eigendommen, personen en verlies of diefstal van bezittingen van de Aannemer, zijn medewerkers of zijn Uitvoerder(s) of gegevens die zouden voortkomen uit een handeling van de Aannemer, zijn medewerkers of zijn Uitvoerder(s).

Artikel 6 : Non-wervingsbeding

De Aannemer zal gedurende een periode van 12 maanden na de totstandkoming van een samenwerkingsovereenkomst zich ervan onthouden werknemer(s) van de Opdrachtgever te benaderen met de intentie als tussenpersoon op te treden tussen deze werknemer(s) en een andere werkgever, tenzij de werknemer hiertoe zelf het initiatief neemt door duidelijk kenbaar te maken een functie elders te willen aanvaarden.

Artikel 7 : Geheimhouding

Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.

Artikel 8 : Niet-Concurrentiebeding

  1. Indien de Opdrachtgever een door de Aannemer voorgesteld projectteam afwijst of het projectteam een aanbod van de Opdrachtgever afwijst en binnen 12 maanden na de eerste voorstellingen van het projectteam door de Aannemer aan de Opdrachtgever alsnog een arbeidsovereenkomst of samenwerkingsverband tussen de Opdrachtgever en een lid van het projectteam tot stand komt, dan is betreffende Opdrachtgever alsnog gehouden tot betaling van een forfaitaire schadevergoeding. Deze bedraagt 100 maal het normaal dagtarief zoals bepaald in de deelovereenkomst, zonder dat dit afbreuk zal doen aan het recht van de aannemer om bijkomende schadevergoeding te eisen wanneer bijkomende schade kan bewezen worden.

  2. Het is de Opdrachtgever verboden op enigerlei wijze gegevens over leden van het projectteam aan derden door te geven of leden van het projectteam aan derden voor te stellen. Indien de Opdrachtgever dit verbod overtreedt, is hij gehouden tot betaling van een forfaitaire schadevergoeding zoals in paragraaf 8.1 uiteengezet. Dit artikel is reeds van toepassing vanaf het eerste contact tussen de Opdrachtgever en de aannemer, zelfs voor de daadwerkelijke start van de opdracht. Dit artikel is eveneens van toepassing op alle leden van het projectteam dat worden voorgedragen door de aannemer.

Artikel 9 : Verbod loonvoorstel te doen

De Opdrachtgever verbindt er zich toe gedurende de looptijd van de overeenkomst en een periode van 12 maanden na beëindiging ervan, geen arbeidsovereenkomst of samenwerkingsovereenkomst aan te bieden aan de uitvoerder. Indien de Opdrachtgever zonder voorafgaande toestemming van de Aannemer een inbreuk pleegt op dit artikel zal de Opdrachtgever gehouden zijn tot betaling van een forfaitaire schadevergoeding van 100maal het normale dagtarief zoals bepaald in de deelovereenkomst.

Artikel 10 : Privacy

Beide partijen zullen in het kader van de overeengekomen diensten elks afzonderlijk voldoen aan de van toepassing zijnde wetgeving op het gebied van privacy en gegevensbescherming. Overeenkomstig vigerende wetgeving is elke partij verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens van uitvoerders, sollicitanten, tijdelijke werknemers, vaste werknemers, contactpersonen en andere betrokkenen in het kader van actuele of toekomstige overeenkomsten.

Partijen komen overeen dat persoonsgegevens uitgewisseld kunnen worden. Elke partij is verantwoordelijk voor het feit dat persoonsgegevens enkel worden doorgegeven indien hiertoe het recht bestaat en eventueel de hiervoor vereiste toestemming van de betrokkene werd verkregen.

De Opdrachtgever ageert als verwerkingsverantwoordelijke en verbindt zich ertoe alle verplichtingen met betrekking tot de bescherming van de persoonsgegevens na te leven. De Opdrachtgever garandeert o.m. passende technische en organisatorische maatregelen te nemen, opdat de verwerking van de persoonsgegevens aan de vereisten van de wetgeving voldoet en de bescherming van de rechten van de betrokkene is gewaarborgd.

De Opdrachtgever staat er voor in dat de tot het verwerken van de persoonsgegevens gemachtigde personen zich ertoe verbinden de vertrouwelijkheid in acht te nemen, dan wel zijn gebonden door een passende wettelijke verplichting van vertrouwelijkheid.

De Opdrachtgever verwijdert onmiddellijk alle persoonsgegevens van een door ons voorgestelde uitvoerder indien de Opdrachtgever beslist dat de voorgestelde uitvoerder geen prestaties mag uitvoeren. Verder dient de Opdrachtgever na afloop van diensten alle persoonsgegevens te wissen of deze terug te bezorgen, en bestaande kopieën te verwijderen, tenzij opslag van de persoonsgegevens Unierechtelijk of lidstaatrechtelijk is verplicht.

Artikel 11 : Betaling en additionele kosten

  1. 1. De facturen van de Aannemer zijn betaalbaar bij ontvangst, netto en zonder disconto. Bij betaling anders dan door cash, overschrijving, domiciliëring of cheque, zijn de kosten van inning ten laste van de Opdrachtgever. Bij gebrek aan betaling bij ontvangst van de factuur of op de overeengekomen vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest van 0.85% per maand verschuldigd en bovendien een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 15% op de verschuldigde sommen, met een minimum van 125€ per factuur. De wissels van de Aannemer kunnen deze regeling niet veranderen en scheppen geen enkele schuldhernieuwing. Het projectteam is niet gemachtigd om facturen te innen.
    Indien de Opdrachtgever zijn wettelijke verplichtingen of de contractuele (i.e. bijzondere en algemene) voorwaarden niet nakomt, alsmede in geval van wanbetaling worden alle facturen van de Aannemer onmiddellijk opeisbaar en heeft de Aannemer het recht, zonder aangesproken te kunnen worden tot betaling van enige schadevergoeding, alle lopende overeenkomsten als ontbonden te beschouwen. De Opdrachtgever zal de Aannemer integraal vrijwaren voor alle nadelige gevolgen die de Aannemer in dit verband zou kunnen lijden.
    Alle klachten betreffende facturen moeten aan de Aannemer binnen de acht kalenderdagen na de factuurdatum per gemotiveerd aangetekend schrijven bereiken. Na deze termijn is iedere klacht onontvankelijk.
  2. Wanneer tijdens de uitvoering van het contract, op vraag van de Opdrachtgever, het voorwerp van de prestaties zou worden gewijzigd ( of wanneer het profiel van de opdracht zou worden gewijzigd), zal de oorspronkelijke prijs worden vermeerderd in overeenstemming met het extra gevraagde werk. Wanneer de Opdrachtgever extra diensten vraagt die niet in de overeenkomst zijn beschreven, zullen deze het voorwerp uitmaken van een aanhangsel, met aparte facturatie.

Artikel 12 : Ontbinding van de overeenkomst

Bij eenzijdige verbreking van het contract is de Opdrachtgever op grond van artikel 1226 e.v. van het Burgerlijk Wetboek aan de Aannemer een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd die overeenstemt met de som van de facturen die de Aannemer zou opgemaakt hebben indien het contract wel volledig werd uitgevoerd. Dit geldt evenzeer in geval van nietigheid van het contract tussen de Opdrachtgever en de Aannemer tengevolge van niet-naleving door de Opdrachtgever van wettelijke verplichtingen of tengevolge van foutieve inlichtingen door de Opdrachtgever verstrekt bij het sluiten van het contract. De Aannemer heeft het recht een hogere schadevergoeding te eisen op voorwaarde dat zij de omvang van de schade kan bewijzen. Dit is niet meer mogelijk wanneer de Opdrachtgever op voldoende wijze kan bewijzen dat de Aannemer duidelijk nalatig is geweest bij de uitoefening van de opdracht.

Artikel 13: Geen afwijking van de algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden mogen geen enkele doorhaling bevatten en hebben voorrang op alle andere. Een verwijzing door de Opdrachtgever naar zijn eigen algemene voorwaarden sorteert geen effect. Een afwijking op de algemene voorwaarden is slechts mogelijk indien deze schriftelijk worden overeengekomen.

Artikel 14 : Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

De overeenkomst tussen de Opdrachtgever en de Aannemer, hun interpretatie en de uitvoering ervan worden beheerst door het Belgisch recht. Elk geschil zal uitsluitend worden beslecht door de rechtbanken van Antwerpen. De Aannemer heeft echter eveneens het recht om te dagvaarden voor de rechtbank die bevoegd zou zijn volgens het gemeen recht.  

Niet gevonden wat je zocht?

We geloven dat de beste projecten starten bij de juiste match. Select Projects koppelt technische kennis aan menselijke inzichten om bedrijven in Life Sciences te versterken met professionals die écht passen.

Consultants met ervaring in Life Sciences en chemie. Wij zorgen voor kwaliteit, flexibiliteit en resultaatgericht projectwerk.